بلاگ آیا پزشکان ایمپلنت را در زمان بارداری توصیه می کنند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 95
:: بازدید سال : 907
:: بازدید کلی : 3980

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

بلاگ آیا پزشکان ایمپلنت را در زمان بارداری توصیه می کنند؟
دو شنبه 14 بهمن 1398 ساعت 18:7 | بازدید : 96 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

جراحی ایمپلنت در دوران بارداری

پیچیدگی انجام جراحی ایمپلنت دندان  در دوران بارداری مناسب نمی باشد مگر آنکه جراحی ایمپلنت لازم و ضروری  باشد، معمولا بعضی از زنان باردار از جراحی دچار استرس و ترس می شوند و هر گونه استرس برای نوزاد مناسب نمی باشد .و از طرف دیگر جراحی ها نیاز به بی حسی یا مواد بی هوشی دارند و لزوما پزشکان هر گونه مواد بی هوشی را برای دوران بارداری مضر می دانند.

دکترهای متخصص دندانپزشکی جراحی های غیرضروری و دلخواه را در دوران بارداری در طی سه ماهه اول بارداری را لازم نمی دانند و مخالفند و برخی از آنها توصیه می کنند تاچند ماه بعد از زایمان برای درمان کاشت دندان اقدام نمایند.

بهترین زمان برای قرار دادن ایمپلنت پس از به دنیا آمدن نوزاد است

بعد از تولد نوزاد در صورتی که احساس آمادگی کردید و سالم و سرحال بودید دیگر هیچ دلیلی برای به تاخیر انداختن کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد . در صورتی هم که شیر ده هستید پزشک بهترین راه حل را به شما توصیه میکند . بعد از انجام ایمپلنت دندان می توانید با اولین لبخند کودکتان، شما نیز لبخند بزنید.

ایمپلنت دندان در زمان بارداری

اگر چه برای انجام کاشت ایمپلنت‌ با توجه به موارد ذکر شده در مقاله  بهتر است که تا بعد از تولد نوزاد صبر کرد اما نکته ای که قابل توجه این است که  در دوران بارداری نباید از سلامت دهان و دندان غافل شد.

زیرا این موضوع در سلامت مادر و نوزاد نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. در اینجا چند نکته در مورد سلامت دهان و دندان  اشاره خواهیم کرد .

  • در دوران بارداری با رعایت  بهداشت دهان و دندان خود از التهاب و دچار خونریزی شدن لثه ها  جلوگیری کنید  متاسفانه بسیاری از زنان باردار به این مسئله توجهی ندارند .
  • در روز دو بار مسواک بزنید واز نخ دندان نیزاستفاده کنید همچنین میتوانید هر شب دهان خود را با استفاده از محلول‌های غیرالکلی مانند فلوراید شستشو دهید.
  • اگر رژیم غذایی داریدسعی کنید سالم و متعادل باشد و تا حد امکان از خوردن شیرینی و آجیل وغیره که موجب آسیب رسیدن به دندان می شود خودداری کنید.
  • در صورتی که صبح‌ها استفراغ می‌کنید، می توانید یک قاشق جوش شیرین را در آب حل کنید و با آن دهان خود را شستشو دهید تا از صدمه دیدن دندان‌ها جلوگیری شود.
  • اگر رژیم غذایی داریدسعی کنید سالم و متعادل باشد و تا حد امکان از خوردن شیرینی و آجیل ومواد قندی وغیره که موجب آسیب رسیدن به دندان می شود خودداری کنید.
ایمپلنت

ایمپلنت در بارداری

 

مراجعه به دندانپزشک در طول حاملگی

  • بهتر است حداقل سه بار زنان باردار در طول حاملگی به دندانپزشک جهت معاینه مراجعه کنند.
  • در طول مدت بارداری انجام درمان های ساده وپیشگرانه مثل جرمگیری و ترمیم پوسیدگی موردی ندارد و انجام درمان های پیچیده از جمله جراحی ها معمولا به بعد این دوران بارداری موکول می شود.
  • زمان بهتر برای انجام درمانهای دندانپزشکی در زنان باردار سه ماهه دوم حاملگی است.
  • به زنان باردار توصیه می شود مصرف دارو و بروز عفونت در سه ماهه اول بارداری چون جنین در حال شکل گیری است روی روند رشد و تکامل اثر می گذارد در صورتی که مشکلات دهان و دندانشان اورژانسی نیست ترجیحا در سه ماهه اول هیچ اقدامی نکنند. در سه ماهه سوم نیز تحمل مادر برای نشستن روی صندلی دندانپزشکی کاهش می یابد لذا بهتر است فقط درمانهای کوتاه مدت و اورژانسی در این دوره انجام شود.

 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: